Tuesday, August 10, 2010

Ramadhan 1431 Hijrah

Ramadhan 1431 Hijrah
Penulis : Meja team i luv anz

Alhamdulillah, Ramadhan menjengah sudah untuk tahun 1431 Hijrah ini.

Pastinya setiap daripada kita sudah menyemat azam dan kesungguhan untuk beribadat semaksima mungkin di dalam bulan yang mempunyai keberkatannya yang tersendiri ini.

Alhamdulillah, azam dan semangat itu juga diharapkan berterusan, supaya kita tidak dianggap seperti seorang yang berhangat hangat tahi ayam, ataupun seorang yang hanya menjadi muslim yang hebat ketika di bulan Ramadhan.

Muslim yang hebat amalnya berterusan. Muslim yang hebat keazamannya untuk mencari redha Allah SWT sentiasa meningkat dari sehari ke sehari.

Tetapi sudah tentu, dengan kelebihan yang diletakkan Allah SWT pada bulan Ramadhan ini menyebabkan ramai yang berkejar-kejaran dalam melakukan amalan. Alhamdulillah! InsyaAllah, kita sama-sama berusaha ke arah itu.

Nabi s.a.w bersabda: "Apabila bermula malam yang pertama dari bulan Ramadhan….menyerulah Malaikat, katanya: "Wahai orang yang mencari dan berkehendakkan kebaikan: Tampillah mengerjakannya, dan wahai orang yang merasa mahukan kejahatan; berhentilah dari meneruskannya; dan (ketahuilah) Allah banyak membebaskan orang-orang yang dijanjikan dengan neraka daripada memasukinya."Seruan dan keampunan yang demikian, ada pada tiap-tiap malam (dalam bulan yang tersebut)."

Abu Hurairah r.a
Di kesempatan ini juga, kami di iluvanz.blogspot.com,



No comments:

Post a Comment